Valdymo inovacijų agentūra Prekės ženklui jau nepakanka būti unikaliam? - Valdymo inovacijų agentūra
agentura@innovate.lt

Prekės ženklo išskirtinumas

Negana būti unikaliu, turi būti madingas
11 Mar 2017

Prekės ženklui jau nepakanka būti unikaliam?

//
Komentarai0

Kodėl šiais beveik neriboto pasirinkimo laikais kažkas perka jūsų prekę ar paslaugą? Puiku, jei į šį klausimą galite atsakyti nė nėmirktelėję. Greičiausiai įvardinsite savo išskirtinumą, kuriamą unikalia vertę. Gal jūsų prekė teikia naudą, kurios neturi kiti, gal turi savybių derinį, nebūdingą niekam kitam, iš ko renkasi jūsų pirkėjas? Gal neišsiskiriate niekuo kitu, kaip tik konkurentų gerų savybių kopija? Sunku atsispurti pagundai perimti tai, ką kiti daro gerai… Visgi seniai praėjo tie laikai, kai rinkoje madas diktavo dideli prekių ženklai. Šiandien matome vis daugiau mažesnių, personalizuotų, išskirtinių žaidėjų. Visagalio interneto ir egocentriškų vartotojų pasaulyje pasaulyje prekės ženklo išskirtinumas yra tai, ką tas prekės ženklas gali suteikti kažkam asmeniškai, o ne kokiomis savybėmis skiriasi nuo kitų. Žinutė vartotojui kalba ne apie tai, kokia mūsų įmonė šauni, o apie kažką nuostabaus tavyje, žmogau. Apie jausmą, kad ir tu gali kažką daugiau. Nes šiandien pagrindinis pasakos veikėjas yra klientas. Prekės ženklas jam tik suteikia galios kažką jo gyvenime pakeisti.

Išsiskirk arba tavo dienos suskaičiuotos

Sprendimas rinktis vieną ar kitą dalyką visuomet remiasi aiškiais arba įsivaizduojamais skirtumais. Psichologai teigia, kad aiškiai įvardinti prekės išskirtinumai gali pagerinti jos atsimenamumą. Logiška, juos galima vertinti protu kaip racionalius, ne emocinius pasirinkimo kriterijus. Praktikoje, reklamuodami prekę, aiškiai komunikuokite išskirtinumą, ir suteiksite klientui priežastį pirkti. Tokiu būdu išskirtinumas taps jūsų konkurenciniu pranašumu rinkoje. Taikliai sukonstruotas prekės ženklas kurs atitinkamą specifinę naudą savo tiksliniam klientų segmentui. O koncentruodamiesi į didžiausią galią turinčias naudas ne tik pasieksime, kad klientas rinktųsi šį prekės ženklą, bet ir liktų jam nuolat ištikimas. Jūsų siekiamybė – kad klientas nepirktų pakaitalų, jei negauna pageidaujamo prekės ženklo. Ką daryti, kai atrodo, kad visos tam tikros kategorijos pozicijos jau atrodo užimtos? Subrendusioje rinkoje sunku sukurti ką nors naujo. Galvokite apie naujas kategorijas, naujus poreikius, naujas prekes. Tik kurdami naujas, labai konkurencingas kategorijas galite viską pakeisti iš esmės. Juk būti unikaliu ir išskirtiniu – tai ne būti vienu iš daugelio.

Negana būti unikaliu, turi būti madingas

Nors unikalumas yra jūsų kuriamos vertės klientui pamatas, vien jo nebegana. Internetas yra visada atviras patirtims, išgyventoms istorijoms ir viskam, kuo lengva ir malonu pasidalinti su draugais ir nepažįstamais. Todėl kaip niekad yra vertinamas prekės ženklo autentiškumas – kiek jo veiksmai ir kuriamas turinys atitinka deklaruojamas vertybes. Galima sakyti, šiandien prekės ženklo sėkmę lemia unikalus prekės ženklo požiūris į pasaulį ir kaip jį pavyksta perteikti auditorijai. Gebėjimas kelti bangas ir tapti mada. Praktikoje prekės ženklai turi keisti požiūrį į savo prekes ir stengtis padaryti jas madingas, užuot stengęsi, kad būtų renkamasi dėl jų savybių. O strateginiuose marketingo planuose pozicionuoti prekės ženklus ne pagal funkciją, bet perteikiamą požiūrį į pasaulį.

Metas kitokiam marketingo planui?

Šiandien kiekvienam prieinama gausybė informacijos apie geras praktikas. Prekių ženklai varžosi tarpusavyje, tobulina komunikacijos planus. Nejučia vieni kitus kopijuoja, ir prekės ženklai tampa klonais. Likimo ironija – kuo labiau žaviesi tuom, kas veikia kitiems, tuo labiau tikėtina, kad tai neveiks tau. Todėl gal jau metas nustoti dairytis į kitus, atsiriboti nuo savęs, ir pagalvoti, kaip galite pakeisti savo klientų gyvenimus.

Deiminta Noreikienė

2016 rugsėjo 2 d.

Palikti atsiliepimą