Mentorystės mokymai socialiniams darbuotojams

Mentorystės mokymai socialiniams darbuotojams

Kas yra mentorystė ?

Mentorystė tai visų pirma struktūruota pagalba jūsų komandos formavimui ir organizacijos procesų užtikrinimui. Mentorystė – procesas, kai labiau patyrę kolegos padeda naujiems suprasti organizacijos kultūrą, į ją įsilieti, spręsti problemas ir ieškoti naujų kelių teikti kokybiškas paslaugas.

Remiantis atnaujintu (2021 m. liepos 23 d., Nr. A1-539) Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu „Dėl Socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo tvarkos aprašo bei Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, mentorius – darbuotojas, padedantis naujai pradėjusiems dirbti darbuotojams adaptuotis ir greičiau įsitraukti į profesinę veiklą, turintis didelę praktinės veiklos patirtį, gebantis teikti metodines konsultacijas ir užtikrinti praktinę pagalbą.

Kodėl socialinių paslaugų įstaigoms reikia vidinių mentorių?

Šiuolaikinė visuomenės dinamika lemia nuolatinę darbuotojų kaitą. Jaunimas ieško savęs, nori išbandyti kažką naujo, ieško prasmės savo darbe, tačiau:

  • jaunoji karta yra reikalinga mentorių pagalbos. Tai juos ne tik motyvuoja, bet ir padeda suprasti įmonės procesus. Vis mažiau žmonės yra linkę skaityti instrukcijas.
  • darbuotojui patinka jausti, kad įmonė juo rūpinasi.
  • mentorius ne tik perduoda patirtį, bet ir užtikrina vienodą organizacinę kultūrą, požiūrį į klientą.

O taip pat diegiant socialinių paslaugų kokybės standartus, pavyzdžiui EQUASS ar NOKAS, organizacijos yra įpareigotos diegti naujas ir veiksmingas darbuotojų adaptacijos ir motyvacijos sistemas.

Mentorystės mokymų nauda:

  • Mokymuose analizuosime, kodėl svarbi mentorystė, kokios gerosios praktikos, iš kurių galime mokytis.
  • Susipažinsite su GROW modeliu naudojamu planuojant mentorystės procesą.
  • Susipažinsite su neurolyderystės mokslų pagrindu sukurta SCARF metodika, kuri padeda užmegzti ir išlaikyti emocinį.
  • Mokymų metu diskutuosime apie praktines situacijas darbe, mentoriaus vaidmenis ir aptarsime technikas kaip padėti naujiesiems kolegoms spręsti problemas.
  • Tik įgudęs mentorius gali motyvuoti darbuotojus, mokymuose treniruosime šiuos gebėjimus.
  • Jūsų laukia savarankiško darbo užduotys, kurios padės išbandyti metodus praktikoje.
  • Mokymus veda didelę mentorystės patirtį turintys treneriai.
  • Dalyviams dalyvavusiems visoje programoje ir atlikusiems savarankišką užduotį, bus išduodami sertifikuoti elektroniniai pažymėjimai.

Mokymų trukmė: 16 ak. val. (12 ak. val. ir 4 val. savarankiškas darbas)

Mokymų forma: nuotoliniai mokymai

Pažymėjimai: dalyviams dalyvavusiems visoje programoje ir atlikusiems savarankišką užduotį, bus išduodami sertifikuoti elektroniniai pažymėjimai.

Mokymus veda:

Dr. Ieva Adomaitytė-Subačienė, mentorystės platformos idialogue.lt mentorė, turinti daugiau nei 5 metų mentorystės patirtį, Vilniaus universiteto Socialinio darbo ir socialinės gerovės katedros mokslininkė ir dėstytoja, socialinių paslaugų kokybės auditorė.

Dr. Laura Vencė, neuromokslininkė, konsultuojanti nevyriausybines organizacijas, dirbusi paramos vaikams linijos savanorių mentore.

Mokymų kaina: 129 EUR (PVM nėra taikomas).

Dalyvaujant dviese ir daugiau taikoma 5 proc. nuolaida.

Lietuvos socialinių darbuotojų asociacijos nariams taikoma papildoma 5 proc. nuolaida.

Dr. Ieva Adomaitytė-Subačienė  
Kas mane motyvuoja tapti mentoriumi?
9:00 - 10:30

Kokie mes? Skirtingų tipų mentorių paveikslas.

Mentorystės procesas
10:45 - 12:15

GROW modelis. Kaučingas, fasilitavimas, vadovavimas ir mentorystė. Kuo visa tai skiriasi?

Ilgoji pertrauka
12:15 - 13:30
Problemų sprendimo fasilitavimo technikos
13:30 - 15:00

Kaip padėti žmonėms spręsti problemas. Adaptyvios lyderystės modelis.

Interviu procesas, aktyvus klausimasis
15:00 - 16:30

Savarankiško darbo užduoties aptarimas.

Dr. Laura Vencė  
Savarankiško darbo užduoties aptarimas
9:00 - 10:30

Pokyčių valdymas. Kaip padėti mažiau patyrusiam kolegai išbūti pokyčiuose. SCARF metodo pristatymas. STATUSAS (Status). Praktika: statuso poreikio vertinimas (situacinė užduotis).

UŽTIKRINTUMAS (Certainity)
10:45 - 12:15

Praktika: užtikrintumo poreikio vertinimas (situacinė užduotis)

Ilgoji pertrauka
12:15 - 13:30
AUTONOMIJA (Autonomy) - autonomijos poreikio vertinimas
13:30 - 15:00

Praktika: autonomijos poreikio vertinimas (situacinė užduotis). RYŠYS (Relatedness). Praktika: ryšio poreikio vertinimas (situacinė užduotis).

TEISINGUMAS (Fairness)
15:00 - 16:30

Praktika: teisingumo jausmo poreikio vertinimas (situacinė užduotis). SCARF modelio taikymo praktikoje aptarimas.

Parašykite komentarą

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Informacija

    2022-02-22 09:00
    2022-02-25 16:30
    On-line

    Organizatorius

    Valdymo inovacijų agentūra
    mokymai@innovate.lt
    865216154