Mentorystės mokymai: išmok būti geru mentoriumi

Kas yra mentorystė?

Mentorystė tai visų pirma struktūruota pagalba komandos formavimui ir organizacijos procesų užtikrinimui bei paslaugų kokybės gerinimui. Tai procesas, kurio metu asmuo išmoksta naujų įgūdžių ar pagerina turimus įgūdžius, kad prisitaikytų esamoje aplinkoje (Žukauskaitė, 2014; Allen, 2003).

Poreikis socialiniams darbuotojams mokytis mentorystės kyla iš įvairių išorinių bei vidinių (profesijai būdingų) veiksnių. Mentorystė yra būdas ir pačiam mentoriui kelti kvalifikaciją bei tobulėti, o taip pat padėti savo organizacijai. Pažymėtina, kad tarptautiniai socialinių paslaugų kokybės standartai, pvz. Equass įpareigoja organizacijas sukurti darbuotojų adaptacijos bei išlaikymo sistemas, kurios užtikrintų ne tik socialinę ir profesinę adaptaciją pradedant dirbti, bet taip pat padėtų tobulinti turimas profesines kompetencijas.

Kuo išskirtinė ši programa?

Į programą yra įtraukti naujausi neuromoksliniai tyrimai atskleidžiantys kaip mūsų smegenis veikia emocijos, kaip kuriamas emocinis ryšys, būtinas sėkmingai mentorystei ir leidžia darbuotojams sukurti pasitikėjimu grįstus santykius tarpusavyje. Žmogaus smegenys socialinėse situacijose stengiasi minimizuoti grėsmes ir didinti apdovanojimo nervinį atsaką. Neuromoksliniai tyrimai rodo, kad bent vieno darbuotojų poreikio netenkinimas trikdo efektyvų bendravimą su kolegomis ir klientais. Mentoriai, kurie yra susipažinę su žmogaus neurobiologija, geba geriau valdyti organizacijos viduje vykstančią emocinę dinamiką.

Kaip mentorystės programos padeda įmonėms ir organizacijoms ?

Nustatytas teigiamas mentorystės ir darbuotojų socializacijos ryšys. Price dar 1997 m. atkreipė dėmesį, kad naujas darbuotojas, kai jam padeda patyręs ir kvalifikuotas mentorius, greičiau adaptuojasi organizacijoje. Vis dažniau mokslinėje literatūroje atkreipiamas dėmesys, kad svarbu ne tik paskirti mentorių, bet ir užtikrinti, kad jis turi reikiamą kvalifikaciją ir kompetenciją.

Mentorystė padeda:

  • Motyvuoti kolektyvą
  • Didinti darbuotojų įsitraukimą
  • Mažina klaidų tikimybę ir užtikrinti organizacijos procesus
  • Kuria geresnius santykius su vadovais ir kolegomis
  • Padeda užtikrinti strategijos tęstinumą
  • Padeda užtikrinti paslaugų kokybę ir klientų įgalinimą

Mokymai nuotoliniai, tačiau programa sudaryta taip, kad mokymų metu dalyviai galėtų diskutuoti apie praktines situacijas darbe, mentoriaus vaidmenis ir technikas kaip padėti naujiesiems kolegoms spręsti problemas. Mokymų dalyviai turės galimybę praktikuoti atlikdami namų darbų užduotis.

Susipažinti su detalia mokymų programa galite paspaudė nuorodą Dienotvarkė puslapio apačioje.

Mokymus veda didelę mentorystės patirtį turintys treneriai, daugiau apie mūsų ekspertus rasite paspaudę nuorodą Ekspertai puslapio apačioje.

Pažymėjimai

Dalyviams bus išduodami 16 ak. val. pažymėjimai. Programa patvirtinta Socialinių paslaugų priežiūros departamente, programos kodas SD22021700882.

Kaina ir nuolaidos

Seminaro kaina 139 Eur. Į kainą įeina mokymų medžiaga pdf formatu, praktinės užduotys, GROW modelio lentelės šablonai, darbuotojų kompetencijų tobulinimo plano šablonas, 1 nemokama konsultacija po mokymų.

  • Registruojantis dviem ir daugiau taikoma 5 proc. nuolaida.
  • Lietuvos socialinių darbuotojų asociacijos nariams taikoma papildoma 5 proc. nuolaida.

Dėl nuolaidų ir išankstinės sąskaitos rašykite mums: agentura@innovate.lt

Dalyvių registracija
9:20 – 9:30
Dr. Ieva Adomaitytė-Subačienė  
Kas yra mentorystė, jo vaidmenys
9:30 – 11:00

• Susipažinimo pokalbis porose pagal pasirinktą temą. • „Vizija be veiksmo yra tik svajonė“. Kas yra mentorystė. • Kuo mentorius skiriasi nuo kaučerio ar koordinatoriaus? Mentoriaus vaidmenys. Aptarimas grupėse. Diskusija su jam sheet. • „Kolbo ratas“, testas. Asmeninė refleksija.

Kavos pertrauka
11:00 – 11:30
Mentorystes plano sudarymas
11:30 – 13:00

• Grow modelis. Mentorystes plano sudarymas. • Praktinė užduotis: tikslų kėlimas ir plano sudarymas. • Kaip mentorystes planą susieti su organizacijos kompetencijų tobulinimu.

Pietų pertrauka
13:00 – 14:00
Tikslų vertinimo skalė (matrica)
14:00 – 15:00

• Kada užbaigti mentorystes procesą? Tikslų vertinimo skalė (matrica). • Praktinė užduotis grupėse. • Namų darbo užduoties pristatymas.

Dalyvių registracija
9:20 – 9:30
Dr. Laura Vencė  
Namų darbo užduoties aptarimas.
9:30 – 10:30
Kavos pertrauka
10:30 – 10:45
Teorinė dalis
10:45 – 11:45

Žmogaus socialiniai poreikiai bendradarbiaujant su kitais iš neuromokslo perspektyvos. SCARF modelis.

Kavos pertrauka
11:45 – 12:00
Praktinė dalis
12:00 – 12:30

Statuso poreikis: problema ir sprendimai.

Praktinė dalis
12:30 – 13:00

Užtikrintumo poreikis: problema ir spendimai.

Praktinė dalis
13:00 - 13:30

Autonomijos poreikis: problema ir sprendimai.

Pietų pertrauka
13:30 – 14:30
Praktinė dalis
14:30 – 15:00

Ryšio su kitais poreikis: problema ir sprendimai.

Praktinė dalis
15:00 – 15:30

Teisingumo poreikis: problema ir sprendimai.

Praktinių dalių apibendrinimas
15:30 – 16:00

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Event Detail

    2023-02-21 09:20
    2023-02-23 16:00
    On-line

    Organizers

    Valdymo inovacijų agentūra
    agentura@innovate.lt
    861218912