Socialinio poveikio matavimas

Socialinio poveikio matavimas

Socialinio verslo organizacijos skiriasi nuo tradicinio verslo kuriamu socialiniu poveikiu. Yra kiti svarbūs aspektai: socialinė misija, darbuotojų darbo sąlygos, skaidrumas, tvarumas, pelno reinvestavimas, inovacijos, tačiau svarbiausia, kokį konkrečiai išmatuojamą socialinį poveikį kuria jūsų verslo organizacija.

2024 10 09 d. Ekonomikos ir inovacijų ministrė patvirtino Socialinio verslo subjekto statuso įgijimo ir netekimo tvarkos aprašą. Jame nurodoma, kad SVV subjektas, siekiantis įgyti socialinio verslo subjekto statusą, be kitos informacijos, savo svetainėje turi nurodyti:
5.3. informaciją apie socialinį arba (ir) aplinkosauginį poveikį:
5.3.1. socialinio verslo misiją;
5.3.2. vykdomas ar planuojamas veiklas;
5.3.3. poveikiui kurti reikalingus išteklius;
5.3.4. poveikio matavimo indikatorius ir planuojamus poveikio rezultatus – trumpo (nuo 0 iki 3 metų), vidutinio (nuo 3 iki 5 metų) ir ilgojo laikotarpio (daugiau nei 5 metų) poveikį;

Socialinio verslo subjekto statusą galima įgyti Inovacijų agentūroje >>

Kas yra socialinis poveikis

Socialinis poveikis dažniausiai apibudinamas kaip teigiamas ir reikšmingas pokytis, lemiantis socialinių aplinkybių (darbo, pajamų, gyvenimo kokybės, nuostatų, emocinės būklės, gebėjimų ir t.t.) pasikeitimą. Taigi, poveikį išmatuoti nėra lengva, nes kai kurie poveikio rodikliai gali būti tik subjektyviai. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad poveikis reiškiasi ilgalaikėje perspektyvoje ir jį pastebėti galime tik naudodami kelis matavimus ar palyginimą.

Jau minėtas tvarkos aprašas numato, kad socialinio verslo subjektas, remdamasis savo socialinio verslo misija, individualiai nusistato indikatorius, kurių stebėsena ir vertinimas tiesiogiai susijęs su siekiamu socialiniu arba (ir) aplinkosauginiu poveikiu. Socialinio verslo subjektas socialiniam arba (ir) aplinkosauginiam poveikiui matuoti, reikalingiems duomenims rinkti ir indikatoriams stebėti gali naudoti kokybinį arba (ir) kiekybinį metodą.

Padėsime jums pasirengi socialinio poveikio matavimui naudodami vieną iš pasaulyje plačiai pripažintų socialinio poveikio matavimo metodikų:

  • Socialinė investicijų grąža. Šis metodas vertina finansinę socialinio poveikio vertę. Jis konvertuoja socialinio poveikio rezultatus į piniginius vienetus, kad būtų galima palyginti investicijų grąžą.
  • Poveikio grandinės analizė (Impact Chain Analysis). Ši metodika nustato priežasties-pasekmės ryšius tarp veiklos, rezultatų ir poveikio, siekiant suprasti, kaip konkreti veikla lemia ilgalaikius pokyčius.
  • Žiedinių rezultatų teorija (Outcome Mapping). Orientuota į elgsenos pokyčius, kuriuos sukelia programa ar iniciatyva. Ši metodika nagrinėja poveikį ne tik galutiniams naudotojams, bet ir tarpiniams dalyviams.
  • Loginės struktūros modelis (Logical Framework Approach – LogFrame). Šis modelis sistemingai apibūdina projektų ar iniciatyvų tikslus, uždavinius, veiklas, rezultatus ir poveikį. Jis yra viena populiariausių metodikų tarptautinėje plėtros srityje.
  • Bendruomenės vertinimo modelis (Most Significant Change – MSC). Metodas remiasi istorijų rinkimu ir analize, siekiant nustatyti svarbiausius pokyčius, kuriuos sukėlė intervencija.
  • Pokyčių teorijos (Theory of Change). Akcentuoja ilgalaikius ir giluminius struktūrinius pokyčius, apimančius visuomeninius, ekonominius ar politinius aspektus.

Duomenų apie socialinį poveikį rinkimo metodai:

Kokybiniai metodai:

  • Pusiau struktūruoti interviu su jūsų klientais ar artimaisiais
  • Grupinės diskusijos
  • Diskurso tyrimai
  • Stebėjimas
  • Refleksijos
  • Dienoraščių analizė

Kiekybiniai metodai:

  • Anketinės apklausos
  • Ataskaitų ir kitų dokumentų analizė
  • Struktūruoti interviu su jūsų klientais ar artimaisiais
  • Individualių pagalbos planų analizė (pvz. iškelti tikslai ir jų pasiekimas)

Kokias paslaugas siūlome?

  • Pagal pasirinktą poveikio matavimo metodologiją, padedame išsikelti pagrindinius socialinio verslo strateginius tikslus
  • Padedame pasirinkti socialinio poveikio matavimo sritis, kriterijus ar rodiklius
  • Sukurti poveikio matavimo metodologijas, parengti arba pritaikyti standartizuotas skales
  • Atlikti poveikio vertinimą jūsų organizacijoje
  • Konsultacijas jūsų darbuotojams dėl poveikio vertinimo.

Susisiekite

Mūsų privalumas, kad mūsų komandoje dirba profesionalūs poveikio, socialinių inovacijų bei sociologinių tyrimų specialistai, išmanantys tyrimų metodologiją. Jeigu norite profesionalios poveikio metodikos, kuri būtų paremta mokslo duomenimis ir ištestuota, užpildykite šią formą:

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.