Patvirtinta nauja mokymo programa: inovatyvus AGES metodas – pagalba vaikams ir paaugliams iš nepalankios socialinės aplinkos

Inovatyvus AGES metodas Inovacijos  Naujienos

Patvirtinta nauja mokymo programa: inovatyvus AGES metodas – pagalba vaikams ir paaugliams iš nepalankios socialinės aplinkos

Parengė dr. L. Mačiukaitė 

Valdymo inovacijų agentūra „Innovate“ pristato naują mokymo programą, skirtą socialiniams darbuotojams, atvejo vadybininkams, švietimo pagalbos specialistams ir kitiems specialistams arba tėvams, kuriems aktualu pastiprinti vaikų motyvaciją mokytis. Programa, paremta neuromokslų įžvalgomis, jos tikslas suteikti praktinių įgūdžių ir naujų žinių kaip padėti mokyklinio amžiaus vaikams stiprinti gyvenimo įgūdžius ir socialinį įsitraukimą. Neurolydesrytės instituto atstovai Davachi, L., Kiefer, T. Rock, D. & Rock L. 2010 metais siekdami pagerinti mokymosi įsiminimą, pasiūlė modelį, kuris remiasi keturiais pagrindiniais principais, kurie galėtų padėti išsaugoti naujai išmoktas žinias ir pagerinti atmintį: dėmesys (angl. Attention), idėjų generavimas (angl. Generation), emocinė atmosfera (angl. Emotion) ir laiko tarpas įsiminimui (angl. Spacing).

Kas yra AGES metodas?

AGES – tai pažangus mokymosi ir gyvenimo įgūdžių ugdymo metodas. Šio metodo tikslas – sutelkti vaikų ir paauglių dėmesį, skatinti jų emocinį įsitraukimą, kūrybingumą ir gebėjimą įsiminti svarbią informaciją bei taikyti ją kasdieniame gyvenime.

Dėmesys (angl. Attention)

Žmogaus smegenys turi ribotą laiką, kurį gali skirti dėmesingai priimant informaciją. Šioje mokymų dalyje išgirsite kokia yra mūsų smegenų talpa, kuri leidžia gautą informaciją perkelti iš trumpalaikės atminties į ilgalaikę. Kokį informacijos kiekį gali sukaupti mūsų smegenys besiklausydamos kito žmogaus. Išgirsite ir praktiškai išbandysite kiek žmogaus smegenys yra pajėgios atlikti kelias užduotis vienu metu.  

Idėjų generavimas (angl. Generation) 

Idėjų generavimo principas yra pagrįstas kūrybiškumo ir dalinimosi naujomis savo idėjomis su kitais aktyvinimu. Šiame etape žmogus besidalindamas savo idėjomis pristato tai ką išmoko ir suvokė. Šis etapas yra pagrįstas reflektavimu apie savo įžvalgas, o ne pačių idėjų pristatymu.  Šis naujai kuriamas tinklas yra įtraukiamas į atminties formavimąsi. Idėjų  generavimo etapas yra naujo tinklo smegenyse kūrimas remiantis savo patirtimi. 

Emocinė atmosfera (angl. Emotion)

Tiek malonios, tiek nemalonios emocijos yra svarbios informacijos įsiminimui. Pozityvi emocinė mokymosi aplinka skatina kūrybiškumą, plečia suvokimą ir veda į įžvalgas. Tai svarbu kuriant mokymosi aplinką, kurioje mokyklinio amžiaus vaikai gali apie save reflektuoti. Nemalonios emocijos atitraukia mūsų dėmesį nuo išmokimo, todėl sunku priimti ir įsisavinti turinį. Šioje mokymų dalyje dalyviai mokysis kaip kurti šiltą, palaikančią ir reflektuojančią aplinką, kurioje vaikai ir paaugliai norėtų ir galėtų atsiverti. 

Laiko tarpas įsiminimui (angl. Spacing) 

Laikas tarp mokymosi užsiėmimų ar konsultacijų daro įtaką kaip bus įsiminta informacija. Gautos informacijos apdorojimas yra svarbus praktinis mokymosi procesas, kuris leidžia išsaugoti ir naudoti įgytas žinias. Šioje mokymų dalyje dalyviai mokysis kaip susidėlioti konsultacijų ar užsiėmimų laiko tarpus dirbant su vaikais ir paaugliais, kad suteiktos žinios būtų efektyviai įsimenamos. 

Nauda dalyviams:

Baigę mokymus dalyviai ne tik įgys žinių apie inovatyvų AGES metodo taikymą, bet ir sustiprins savo praktinius įgūdžius, kurie padės:

  • Efektyviau dirbti su vaikais ir paaugliais iš sudėtingų socialinių aplinkų.
  • Ugdyti vaikų savarankiškumą, motyvaciją mokytis ir gebėjimą priimti tinkamus sprendimus.
  • Sukurti įtraukiančias konsultacijas ir grupinius užsiėmimus, efektyviau juos organizuoti, stiprinant emocinį bei socialinį vaikų įsitraukimą. 
  • Vaikams ir paaugliams geriau įsiminti ir išsaugoti informaciją, kuri svarbi jų elgesiui dalyvaujat socialiame gyvenime.

Mokymo programa registruota Profesinių kompetencijų tobulinimo centre. Daugiau informacijos apie mokymus galite rasti mūsų svetainėje arba susisiekę el. paštu agentura@innovate.lt

Šaltinis:

The AGES Model – Davachi, L., Kiefer, T., Rock, D. and Rock, L. (2010) Learning that lasts through AGES. NeuroLeadership Journal. Issue 3, 2010.