Kas yra mentorystė?
Mentorystė tai visų pirma struktūruota pagalba komandos formavimui ir organizacijos procesų užtikrinimui bei paslaugų kokybės gerinimui. Tai procesas, kurio metu asmuo išmoksta naujų įgūdžių ar pagerina turimus įgūdžius, kad prisitaikytų esamoje aplinkoje (Žukauskaitė, 2014; Allen, 2003).
Poreikis socialiniams darbuotojams, pedagogams ir kitiems specialistams mokytis mentorystės kyla iš įvairių išorinių bei vidinių veiksnių: aplinka dinamiška, jaunų darbuotojų kaita didelė, keičiasi reikalavimai darbui, keičiasi klientų poreikiai, tai kelia nuolatinį stresą ir įtampą. Mentorystė yra būdas ir pačiam mentoriui kelti kvalifikaciją bei tobulėti, o taip pat padėti savo organizacijai, mažinti darbuotojų stresą ir gerinti kokybę.
Kuo išskirtinė ši programa?
Į programą yra įtraukti naujausi neuromoksliniai tyrimai atskleidžiantys kaip mūsų smegenis veikia emocijos, kaip kuriamas emocinis ryšys, būtinas sėkmingai mentorystei ir leidžia darbuotojams sukurti pasitikėjimu grįstus santykius tarpusavyje. Žmogaus smegenys socialinėse situacijose stengiasi minimizuoti grėsmes ir didinti apdovanojimo nervinį atsaką. Neuromoksliniai tyrimai rodo, kad bent vieno darbuotojų poreikio netenkinimas trikdo efektyvų bendravimą su kolegomis ir klientais. Mentoriai, kurie yra susipažinę su žmogaus neurobiologija, geba geriau valdyti organizacijos viduje vykstančią emocinę dinamiką.
Kaip mentorystės programos padeda įmonėms ir organizacijoms ?
Nustatytas teigiamas mentorystės ir darbuotojų socializacijos ryšys. Price dar 1997 m. atkreipė dėmesį, kad naujas darbuotojas, kai jam padeda patyręs ir kvalifikuotas mentorius, greičiau adaptuojasi organizacijoje. Vis dažniau mokslinėje literatūroje atkreipiamas dėmesys, kad svarbu ne tik paskirti mentorių, bet ir užtikrinti, kad jis turi reikiamą kvalifikaciją ir kompetenciją.
Mentorystės nauda jūsų organizacijai:
- Motyvuoti kolektyvą
- Didinti darbuotojų įsitraukimą
- Mažina klaidų tikimybę ir užtikrinti organizacijos procesus
- Kuria geresnius santykius su vadovais ir kolegomis
- Padeda užtikrinti strategijos tęstinumą
- Padeda užtikrinti paslaugų kokybę ir klientų įgalinimą
Mokymai nuotoliniai, tačiau programa sudaryta taip, kad mokymų metu dalyviai galėtų diskutuoti apie praktines situacijas darbe, mentoriaus vaidmenis ir technikas kaip padėti naujiesiems kolegoms spręsti problemas. Mokymų dalyviai turės galimybę praktikuoti atlikdami namų darbų užduotis.
Po mokymų siūlome lydinčias praktines sesijas. Sesijų metu kartą per savaitę 2 – 4 ak. val. skirsime konkrečių problemų aptarimui ir sprendimų paieškai. Jūsų kolektyvas atliks namų darbus, tai didins jų įsitraukimą.
Pažymėjimai
Dalyviams bus išduodami 16 ak. val. pažymėjimai. Programa patvirtinta Socialinių paslaugų priežiūros departamente, programos kodas SD20230306.