Viešųjų paslaugų kokybė: nepasitikėjimas privačiais paslaugų teikėjas

Viešųjų paslaugų kokybė: nepasitikėjimas privačiais paslaugų teikėjas Naujienos  Socialinis verslas ir paslaugos

Viešųjų paslaugų kokybė: nepasitikėjimas privačiais paslaugų teikėjas (15min.lt publikacija)

Innovate vadovė dr. Ieva Adomaitytė-Subačienė 15MIN.lt publikacijoje nagrinėja visuomenėje išliekančius mitus ir nepasitikėjimą nevalstybiniais viešųjų paslaugų teikėjais, tokiais kaip socialinis verslas ar NVO. Artėjant rinkimams, šios temos tampa dar aktualesnės, kai viešojoje erdvėje pasigirsta diskusijų apie nevalstybinių paslaugų teikėjų būtinybę ir jų teikiamos kokybės užtikrinimą.

Straipsnyje aptariami keli esminiai mitai, kuriuos bandoma paneigti:

Mitas Nr. 1: „Nevalstybiniai paslaugų teikėjai užtikrina prastesnę kokybę nei valstybinės institucijos.“ Autorė pabrėžia, kad kokybė nėra nulemta teikėjo statuso. Privačios mokyklos ar socialinių paslaugų įstaigos gali pasiūlyti aukšto lygio paslaugas, kurios neretai yra labiau orientuotos į klientų poreikius ir lankstumą.

Mitas Nr. 2: „Socialinis verslas ir privatūs teikėjai siekia pelno, o ne visuomeninės naudos.“ Nors pelno siekimas yra privačių iniciatyvų dalis, socialinis verslas ypač orientuojasi į socialinį poveikį ir bendruomenės gerovę, neretai įgyvendinant inovatyvius sprendimus, o jų pelnas yra reinvestuojamas. 

Mitas Nr. 3: „Privatūs viešųjų paslaugų teikėjai patys renkasi kaip ir su kuo dirbti, todėl tik didina socialinę atskirtį.“ Nagrinėjama, kad nevalstybiniai teikėjai dažnai kuriami regionuose ir tampa tam tikru traukos centru pagalbos poreikių turintiems, taip pat dažnai jie siekia inovacijų, taiko naujus metodus ir prieigas. 

Autorė aptaria, kaip kitų šalių praktikos rodo, kad privačių ir valstybinių paslaugų teikėjų partnerystė gali būti sėkminga ir naudinga tiek visuomenei, tiek pačiai valstybei.

Skaitykite visą straipsnį >>